lördag 12 december 2009

Lördagen...

..är ju inte slut än, men hittils har den varit bra!

Jag åkte in och handlade lite Julklappar - lämnade en nytankad Emil hemma med Pappa och så rejsade jag runt på stan och brände på tok för mycket pengar som vanligt.
Men ett par fina klappar blev det allt, en fin fodrad vinteroverall till Lilleman i tidig Julklapp från Pappa, en röd tröja som det står "My first Christmas" på som han ska ha på Julafton, och en liten tomteluva!
En adventsljustake med 4 fina röda stearinljus och en julgransstjärna i guld till oss också, en mössa till mig och ja då som sagt lite JULKLAPPAR!
Kul men svettigt och stressigt med klapp-handling.

Nu sover Lilleman, vi har ätit och när han sedan vaknar ska vi försöka hinna städa lite.

Justja, nu ska ni få höra vad vår duktiga duktiga Emil gjorde inatt - jo han sov!
Sista målet mat för natten fick han ca. 20.30, sen somnade han ca. 21.30.
Inga konstigheter där alltså, men vet ni när han vaknade för mat första gången?
Kl. 6 på morgonen!
Sen åt han igen vid 8 och då somnade han inte om igen...
Är han duktig eller är han duktig?
Fantastiskt!

Och imorn är det tredje Advent och Lucia! Mysigt...hoppas också det kommer snö och kyla som dom lovar, och att det håller i sig över Jul - vore så himla härligt.

Och grattis till Erik som vann Idol, jag har sagt från början att han måste ju vinna - och se vem som hade rätt!
Dock tjyvhöll jag lite på Calle ändå, han verkar så go och så är han grymt duktig...men men, han har nog en strålande karriär framför sig ändå!

Tjingtjong/S

Inga kommentarer: